Cimitirul animalelor – S. King

Buna dragelor! Ce faceti?

Stateam si ma gandeam cu ce recenzie ar trebui sa incep? Tinand cont ca tocmai ce a trecut Holloween-ul, m-am hotarat ca acest prim post al recenziilor sa il ocupe Cimitirul Animalelor – scrisa de nimeni altul decat Stephen King. Cimitirul animalelor este romanul pe care l-am amanat si l-am evitat intotdeauna. Imi era frica ca nu voi mai putea dormi. Insa, intr-un final (pot spune ca se datoreaza si faptului ca Nemira l-a publicat in format hardcover), m-am hotarat sa-l citesc. Si bine am facut. Mi-a placut. Mult.  Si nu numai pentru atmosfera tensionata si terifianta creata de catre King, ci si, pentru faptul ca atinge un subiect sensibil, as putea spune, si anume: – moartea.

In acest roman facem cunostinta cu familia Creed (parintii: Rachel si Louis si 2 copii), aceasta constituind totodata si nucleul in jurul caruia se invarte actiune. Acestia se muta intr-un orasel pentru a incepe o viata noua, care bineinteles nu se va dovedi a fi prea buna. Dupa cum ne-am obisnuit, in toate scrierile lui King trebuie sa existe si ceva supranatural, neobisnuit. In cazul de fata, secretul intunecat al localitatii il constituie un cimitir, numit de catre localnici – Cimitirul Animalelor. Pe parcursul romanului, manat de dorinta de a face bine si a nu rani inimile celor dragi, Louis va fi nevoit sa se foloseasca de puterea cimitirul de mai multe ori, rezultatele fiind insa, inspaimantatoare si nefaste pentru toti apropiatii.

Cand citesc o carte horror, vreau ca aceasta sa fie infioratoare, ciudata, sa te faca sa adormi greu noaptea, sa te oblige sa citesti in continuare, in ciuda fricii care a pus stapanire pe tine. S. King reuseste aproape intotdeauna sa iti creeze aceste sentimente. Cimitirul Animalelor nu face exceptie. Ceea ce imi place la King, este felul in care imbina realul cu supranaturalul. Acesta isi alege ca fundatie ceva ce oamenii pot experimenta in viata reala, construind apoi pe baza acesteia, lucruri supranaturale. De exemplu, in The Shining – alcoolismul lui Jack, Carrie – adolescenta batjocorita in liceu, Cimitirul Animalelor – moartea, si lista poate continua.

M-a dezamagit un pic sfarsitul. Adica mi s-a parut predictibil. As fi vrut ceva mai spectaculos, ceva sa te lase cu “gura cascata”, cum a fost in cazul romanului Salem’sLot.

Cu toate astea, Cimitirul animalelor atinge teme foarte importante si profunde ale vietii cotidiene, care te sensibilizeaza si te pun pe ganduri. Acest roman subliniaza punctul pana unde ar putea merge oamenii, pentru a inlocui ceva ce au pierdut in viata; Ca mai apoi, sa isi piarda complet mintile de dragul iubirii, apeland la lucruri mai putin…ortodoxe!

Acestea fiind zise, aceast roman este cu siguranta un must-read.

Sper ca nu v-am plictisit. Cartea o puteti gasi pe site-ul editurii Nemira, aparuta acum si in format hardcover. Are urmatoarele dimensiuni  165 x 240 mm si 408 pagini.

Nota: 5/5

4 gânduri despre “Cimitirul animalelor – S. King

  1. Deci eu cu cartile Horror nu prea sunt prietena, dar am citit de la nenea King Shining si de la Jhon Saul Casa de la rascruce, starile prin care am trecut au fost intense, simteam fiecare rand si intamplare la o intensitate imensa si fiecare particula din trup imi cerea sa ma opresc din citit , dar eu continuam si continuam sa o fac …revenind la prima ta recenzie este foarte bine realizata ..imi place ..eu inca nu mi-am gasit stilul de-a face recenzii motiv pentru care voi scrie pe caiet si apoi poate le voi transcrie candva pe blog ..oricum ai facut o alegere inspirata , deoarece a trecut si Halloweenul ..

  2. Daca mi-as face curaj as citi-o fiindca mi-a placut recenzia, dar eu si cartile horror suntem ,,I I” fiindca daca ma apuc sa citesc o carte horror simt cum monstrii stau pe dedesubtul patului meu si astept sa se faca ziua sa adorm la loc:d sunt f fricoasa

Lasă un răspuns

