Alexandru cel Mare – V.Massimo Manfredi

Probabil ati observat ca am tot amintit despre Alexandru cel Mare in diverse posturi. Da. Este o carte care pot spune ca m-a fascinat. Este probabil cel mai cunoscut roman al scriitorului italian Valerio Massimo Manfredi. A fost tradusa in peste 35 de limbi si 55 de tari. Si da, este un roman istoric, structurat pe 3 volume: Fiul Visului, Nisipurile lui Amon, Capatul Lumii. Nu pot sa spun ca istoria este punctul meu forte sau ca imi place foarte mult (chiar am urat istoria in generala si liceu), insa acest roman este atat de bine inchegat, incat te face sa te imaginezi in mijlocul luptelor sau al zeitelor din Grecia.

Manfredi a reusit sa il aduca pe Alexandru inapoi la viata, datorita felului sau fascinant de a scrie. Ce putem spune despre Alexandru cel Mare: a fost fiului regelui Filip al II-lea al Macedoniei si al reginei Olimpia; a fost numit de catre Oracol- fiul lui Zeus; tutorele sau a fost chiar insusi Aristotel; a fost omul ce a stabilizat Grecia. Incepand sa isi construiasca o imagine de un nou Ahile si considerandu-se chiar el fiul lui Zeus, Alexandru face ca ambitia si scopul sau in viata sa devina: cucerirea intregii lumi.

Daca va plac legendele, personajele mitice, taramurile indepartate, profetiile si chiar o doza de farmece, atunci, citind acest roman vezi avea parte de o incursiune intr-o calatorie fascinanta de peste 1200 de pagini, plina de lupte, dragoste, tradari si razbunari, patimi si vicii. Pe parcursul celor trei volume, veti fi plimbati pe taramurile civilizatiei grecesti, veti ajunge in Egipt unde va veti intalni cu Oracolul zeului Amon, veti trece prin Persia si India, ca in final sa patrundeti in inima Asiei.

Pa parcursul actiunii veti intalni un Alexandru extraordinar si incredibil de complicat, insa foarte devotat scopului sau. Personalitatea sa ii va inspira prietenii, camarazii si soldatii sa impartaseasca gloria cuceririlor continue si sa il urmeze literalmente pana la capatul lumii. Va veti intalni si cu un Alexandru impulsiv si violent, chiar crud uneori. Dialogurile si monologurile sunt fenomenale.  Maturizandu-se, spre sfarsitul ultimului volum, Alexandru le ofera trupelor sale unul dintre cele mai triste  speech-uri. Te sensibilizeaza momentul cand realizezi cat de multi isi iubea trupele, si invers. Nu voi vorbi despre finalul acestei carti. Va voi lasa sa il descoperiti singuri.

In concluzie, recomand aceasta carte, deoarece, pana la sfarsitul celor 3 volume, veti fi atat de atasati de personaje, incat le veti iubi, veti sarbatori impreuna cu ei si le veti jeli.

„Un mormant il satisface acum pe cel pentru care intreaga lume nu a fost suficienta.

Nota: 5/5

9 gânduri despre “Alexandru cel Mare – V.Massimo Manfredi

  1. Deci, am vazut pasiunea si placerea ta cu privire la aceasta carte …este superba…adica aceasta serie este una foarte buna …iubesc copertile si mai mult decat toate “Un mormant il satisface acum pe cel pentru care intreaga lume nu a fost suficienta.“ acest citat este nemaipomenit si imi cam da de gandit

  2. o sa arunc un ochi pe la anticariat cand imi termin mormanul de carti cumparate tot de la anticariat de curand Decameronul vol1 si 2 de Boccacio, Cei trei muscehtari editie integrala de Alexandre Dumas, si Principesa de Montpensier, Zaide, Principesa de Cleves, Istoria Henriettei de Anglia si Contesa de Tende =toate de Doamna de Lafayette, PeterPan-o carte pe care nu am citit-o dar mi-au placut animatiile si m-am gandit ca o sa ma relaxez cu o lectura usoara, aaaa si dupa ce termin cartile cumparate de la libris:))despre care ti-am mai spus ca mai am de citit Anna cu ochii verzi si Mary Poppins, si sa nu uit ca am mai castigat niste carti pe care nu am apucat sa le deschid nici din curiozitate, daca sunt ingropata practic in carti:)) Fortareata alba de Orhan Pamuk, Clopotul de sticla de Sylvia Plath, Gradina placerilor lumesti de Joyce Carol Oates, Marea trecere de McCarthy, Indicii de inselaciune de Joe Navarro, Yaatra-jurnal initiatic in India de Vasile Andru si Peripetiile lui Juha Nazdravanul:))-vai ce de carti am mai castigat si ma asteapta sa le citesc…..Cred ca undeva prin primavara-vara cumpar si Alexandru cel Mare si citesc, fiindca acum vine peste mine si pregatirea licentei si practica si terminarea cartilor sus enumerate:)) sunt prinsa in 1001 activitati

Lasă un răspuns

