Oscar si Tanti Roz – Eric-Emmanuel Schmitt

Nu aveam planuri sa citesc in seara asta, deoarece am stat toata ziua si m-am luptat cu Iuresul Sabiilor. DAAAAR…datorita lui Roxtao am ajuns sa citesc Oscar si Tanti Roz. Va anunt de pe acum ca va fi o recenzie scurta. Si nu pentru ca nu as avea ce sa scriu in ea, ci pentru faptul ca aceasta carticica mi-a atins o coarda sensibila. Imi este greu sa vorbesc despre…moarte. Nu credeam ca la finalul celor 70 si ceva de pagini (in format electronic) voi ajunge sa imi sterg lacrimile.

Se citeste foarte usor (mi-a luat o ora si un pic) si este scrisa intr-o maniera oarecum amuzanta, sub forma unor scrisori. Substraturile ei insa te doboara si te fac sa te simti neinsemnat in lumea asta mare.

Este povestea unui baietel, Oscar:  are zece ani, traieste intr-un spital, este bolnav de leucemie, stie ca toate incercarile medicilor de a-l face bine au esuat si ca… va muri.  Este revoltat de faptul ca nimeni nu ii spune cat mai are de trait: „– Ce nu înţeleg este de ce nu-mi spun cinstit că am să mor? De cum am zis asta, Bacon a făcut ca toată lumea din spital: a surzit pe loc. Într-un spital, dragă Dumnezeu, de îndată ce pronunţi cuvântul „moarte“, nimeni nu te mai aude. Poţi fi sigur că în jurul tău se va produce un gol de aer şi toţi au să se ia la întrecere care mai de care să schimbe vorba. Am testat asta pe toată lumea„(voi posta mai multe citate in rubrica Quotes).

Incurajat de Tanti Roz (singura care ii vorbeste verde-n fata si ii ofera sfaturi),  Oscar va comunica cu Dumnezeu prin scrisori si ii va spune acestuia toate gandurile, nelinistile, dorintele si sperantele sale.

Este o carte frumoasa. Este imposibil sa nu zambesti inca din primele randuri cand afli despre boacanele lui Oscar. Te binedispune, dar in acelasi timp te intristeaza.

P.S.: Am vazut ca a fost ecrazinat si filmul in 2009. Se numeste Oscar et la dame rose. Are nota 6.9 pe Imdb (destul de mare). Cu siguranta ma voi uita la el.

Nota: 5/5

7 gânduri despre “Oscar si Tanti Roz – Eric-Emmanuel Schmitt

      • Exact la fel si in cazul meu! Auzisem titlul dar am catalogat-o direct ca neinteresanta. Si noroc ca am vazut o recomandare foarte calduroasa si am primit si linkul! 🙂

Lasă un răspuns

