Shining – S. King

king-shining-09Am ramas restanta pe anul trecut cu cateva provocari primite, dar promit ca le voi lua pe rand!!!

Cum nu prea am avut timp nici de citit, am zis totusi sa public recenzia unei carti foarte dragi mie. Aceasta este The Shining, a nimanui altuia decat Stephen King.

Dupa parerea mea as zice, cea mai buna carte a sa. Voi incepe prin a va spune ca acest roman este incredibil de bine scris, iar King isi foloseste toate trucurile literare pentru a ne surprinde. Si cum era de asteptat, ii reuseste foarte bine!

Romanul Shining este populat in principal, de catre familia Torrance, si anume: tatal Jack, sotia sa Wendy, si fiul Danny, care va avea un rol foarte important in desfasurarea actiunii.

Intriga ia nastere in momentul in care Jack, este trimis sa lucreze in Colorando, la un hotel vechi, izolat si uitat de lume si cu ierni foarte aprige.
Mi-a placut foarte mult la acest roman felul in care au fost construite personajele. De exemplu Jack, un personaj ambivalent. Partea “pozitiva” a acestui personaj se afla in dorintele sale arzatoare de a fi un om bun: un sot bun, un tat bun si un scriitor bun. Pe de alta parte, este un personaj tragic, un alcoolic in procesul de recuperare. Cum nu era de ajuns, are si o personalitate sociopata, ce s-a format in copilarie datorita tatalui alcoolic si abuziv, si a ajuns sa se manifeste in perioada adulta. Si ghinionul face ca, acest mediu, hotelul, sa ii amplifice trasaturile..monstruoase ale lui Jack.

Si Danny? Da….Danny are…stralucirea!! Este un baietel inteligent, rabdator, iubitor, iertator, si bun. Are si o putere supranaturala, cum era de asteptat, putere ce il face sa se gandeasca daca mai sunt si altii asemenea lui. Insa cel mai “sumbru” lucru de spus, cand vine vorba de Danny, este faptul ca a fost abuzat de catre Jack (acesta urmand tiparul tatalui sau).

The Shining este o poveste foarte intunecata, in care lucrurile o iau razna in acel vechi hotel. Este o poveste te care te atasezi, un labirint din care nu mai scapi. O poveste pe care nu vrei sa o citesti noaptea!

Daca ati vazut cumva filmul, sa nu folositi acest lucru ca pe o scuza, pentru a nu citi cartea. Nu se compara! Acest roman este un alt exemplu pentru remarca “cartea bate filmul”.

Din cate am inteles, aceasta carte va avea si o continuare numita: “Doctor Sleep” ce va fi lansata in septembrie 2013 in America.
Parerea mea despre aceasta carte este foarte buna, si nu cred ca am sa ii reprosez ceva. Din punctul meu de vedere, nu exista puncte slabe. King s-a ocupat de tot.
Spor la citit!

11 gânduri despre “Shining – S. King

  1. abia astept sa recitesc cartea , si sa-i fac si recenzie o iubesc de-a dreptul,desi sunt putin speriata pt ca nenea king plus nenea jhon sunt teroristi de-a dreptul, sunt precum un microb pe care daca il prinzi devii dependent, dupa ce termin cu seriile incepute cred ca am sa mai achizitionez niste carti de la nenea Saul

  2. Mie de la S.King cel mai mult mi-au placut Orasul BantuIT, Cimitirul animalelor, Apocalipsa si Mobilul. Si Christine cred. Abia dupa acestea vine si Shining. Oricum, cred ca e autorul meu preferat King, dupa prima carte citita am inceput sa ii devorez toate celelalte povesti. Auzisem si eu de continuarea aceea, sa vedem cum se va concretiza 🙂

    • Cimitirul Animalelor mi-a placut si mie mult. Iar de Orasul BantuIT recunosc ca mi-a fost frica sa ma apuc. E ceva la clovi ce nu imi place, si imi e teama ca daca mai citesc si carte voi fugi din fata lor cand ii mai vad :))))

      • :)) Da, personajul negativ vine sub forma de clovn, desi de fapt e mult mai mult si mai rau… Dar mi s-a parut minunata relatia personajelor principale, nu stiu exact ce anume m-a fermecat asa, dar clar mi se pare una dintre cele mai bune carti ale lui!

Lasă un răspuns

