Misterul crimelor inlantuite – Agatha Christie

78448264Acum 10 minute am inchis aceasta carte. Spre rusinea mea este prima carte citita de Agatha Christie, si nu pot spune ca nu mi-a placut. Dar avea ceva ce ii lipsea parca. Din ce recenzii am mai citit, am inteles ca cei de la Multi Press nu au traduceri prea stralucite. Poate din aceasta cauza, finalul a fost un pic mai …de neinteles.

Ce mi-a placut: ideea carti in sine, si anume: Ariadne Oliver – scriitoarea de romane politiste, il invita pe Poirot printr-un apel misterios, sa o viziteze la o petrecere. Acesta dandu-si seama ca ceva nu este in regula, se trezeste la petrecerea oganizata de catre Sir George Stubbs  si sotia sa Hattie, eveniment ce avea ca tema centrala un joc denumit de catre Ariadne : „Gaseste criminalul”. Pana aici totul parea destul de interesant si intrigant.  Sunt destul de multe personaje prezentate, dar, in afara de Ariadne, Hattie, Sir George, doamna Folliat (fosta patroana a casei), Marlene (victima) si domnisoara Brewis (secretara), restul nu prezinta prea mare interes. Pentru mine a ramas un mister „tanarul blond care purta o camasa pe care erau imprimate o multime de broaste testoase” (da, asa este prezentat si in carte :))). S-a facut ceva caz pe capul lui…si apoi a disparut.

Poirot venit aici pentru a decerna premiile castigatorilor jocului, se gaseste aruncat in mijlocul unor crime misterioase.  Ma gandeam ca va exista si aceasta crima (fata ce joaca rolul victimei, ajunge sa fie ucisa) dar as fi vrut un pic mai mult suspans.Recunosc ca nu mi-am dat seama cine este criminalul. Dupa cum am mai spus, finalul este destul de incalcit. Intr-un final, dupa ce trece o perioada de timp, Poirot dezleaga misterul si descopera ucigasul.

Daca a mai citit cineva aceasta carte, ma poate lumina si pe mine? Pe viitor voi citi cartile de la editura Rao. Imi puteti recomanda cateva titluri bune? Sa nu raman iar in ceata. Ma gandesc ca aceasta carte (sau cele traduse de Excelsior-Multi Press) sunt o exceptie.

Nota: 3.5/5 

4 gânduri despre “Misterul crimelor inlantuite – Agatha Christie

  1. „Crima din Orient Express” și „Ucigașul ABC” sunt singurele romane cu Hercule Poirot pe care le-am citit. Mi-au plăcut, dar întotdeauna mi s-au părut fascinante cele cu Miss Marple, în rol principal. Și Agathei i-a plăcut mai mult Jane Marple decât Poirot, drept dovadă că îl ucide pe Poirot în ultimul roman.
    Îți recomand cărțile cu Miss Marple, o să o adori pe bătrânica care dezleagă cele mai încâlcite crime, doar prin simple comparații cu evenimente din satul unde locuiește ea, St. Mary Mead.
    Cât de curând voi pune recenzia la „Jocuri de oglinzi” (seria Marple).

    Lecturi pline de suspans!

  2. Pe viitor, iti recomand sa cumperi cartile editurii Rao…sunt foarte multe romane ale acestei scriitoare publicate de ei. Si am citit, spre exemplu, de curand, Pericol la End House sau Zece negri mititei…traducerea a fost foarte bune, de altfel si cartile!

Lasă un răspuns

