My favorite find #1

favefinds21

Carte pe care vreau sa v-o prezint este „Suferintele tanarului Werther” – J.V. Goethe

suferintele-tanarului-werther-editia-a-ii-a_1_produs

Am dat peste ea rasfoind cateva topuri cu carti ce impresioneaza. Mai mult de atat, am gasit referinte si citate din aceasta carte si in romanul pe care il citesc in prezent ( Plansul lui Nietzsche de Yalom – in curand si recenzia). Am spus ca trebuie sa o citesc si eu. Va las mai jos descrierea de pe Elefant.

Suferintele tanarului Werthereste un roman epistolar si, totodata, o capodopera a acestei specii foarte la moda in secolul al XVIII-lea. Astfel, perspectiva asupra intamplarilor se contureaza exclusiv prin corespondenta dintre Werther si Wilhelm. Werther pleaca intr-o calatorie, prilej cu care ii povesteste prietenului sau – in scrisori vii si detaliate ca un jurnal – intamplarile sale. in cele sapte luni de schimb epistolar, din mai pana in decembrie 1771, urmarim de foarte aproape, din intimitatea cuvintelor personajului insusi, transformarea extrema a sensibilitatii acestuia. Cauza este, fireste, iubirea pentru tanara Lotte. Sentimentele care ii covarsesc puterea de a mai trai si piedica pe care o afla in logodnicul de neinlaturat al Lottei il conduc pe Werther la strania dorinta de a-si curma viata. Sinuciderea se produce pe fundalul versurilor lui Ossian.”

Voi ati auzit de aceasta carte?

Roxi

5 gânduri despre “My favorite find #1

  1. Da, am citit-o de trei ori si cu toate astea nu am reusit sa-mi dau seama cu adevarat ce se intampla. Este o carte care depaseste capacitatea mea intelectuala, cumva imi pierd repede concentrarea si ajung la finalul ei fara sa fi inteles o vorba… Sunt curioasa ce impresie iti va face tie.

    • Eu sunt foarte curioasa in privinta ei. Sper sa imi fac timp cat mai curand sa o citesc. Si sper sa si inteleg ceva :)) Deocamdata ma chinui sa fac recenzia la Plansul lui Nietzsche si e foarte greu. Nu vreau sa pierd elemente importante si apoi sa para superficiala. Mai am de lucrat :))

  2. Eu am luat cartea de la bibliotecă și am căutat niște informații mai precise despre ea și am aflat că a provocat un val de sinucideri , deși citisem mai bine de un sfert din ea am returnat cartea la bibliotecă. ;))

Lasă un răspuns

