Raspantii – Ally Condie

raspantii-1975Raspantii  reprezinta volumul 2 din trilogia Legaminte, scrisa de Ally Condie. Am citit cartea pe nerasuflate. M-am apucat ieri seara de ea, si nu am avut liniste pana nu am terminat-o. Nu m-am gandit ca actiunea ar putea lua o asemenea intorsatura. Cartea te atrage de la primele pagini.

Mi-a placut foarte mult faptul ca a fost scrisa din doua puncte de vedere: al Cassiei si al lui Ky. Astfel am putut intelege mai bine motivele si gandurile ce au stat la baza deciziilor luate de cei doi. De asemenea am putut afla mai multe amanunte privind povestea lui Ky. Amintirile acestuia sunt prezentate ca niste flashback-uri din vremurile „apuse”. Din vremurile in care Societatea nu isi manifesta inca puterea, iar Ky nu era clasificat o Aberatie.

La un moment dat, isi face si Xander aparitia in aceasta carte. Cu toate ca acesta nu ia parte la aventura celor doi (Cassia si Ky), ceea ce a fost dezvaluit despre el, m-a cam pus pe ganduri. Inca nu pot sa imi dau seama care ar fi mai potrivit pentru Cassia: Xander sau Ky?

Mi-au placut foarte mult si personajele secundare: In primul rand l-am adorat pe Eli – un pusti care fuge de  Societate alaturi de Ky. Este inocent, curios, si proaspat reclasificat ca o Aberatie. Nu ar fi avut nici cea mai mica sansa de supravietuire in Provinciile Exterioare si indeplinind noile conditii impuse de catre Societate.

O avem apoi pe Indie – o adolescenta si noua partenera (de calatorie) a Cassiei. Cele doua vor evada din Provinciile Exterioare si se vor aventura in Canioane si Vale. Cu toate ca, s-a dovedit de multe ori a fi de incredere, este totusi ceva „suspect” la ea care ma pune pe ganduri.

Plotul mi s-a parut destul de interesent. Avem actiune din plin, si ne sunt dezvaluite mai multe amanunte din istoria Societatii si de asemenea, cum a fost aceeasta infiintata. Inceputul volumului mi s-a parut fooooarte echivoc  si atroce: nu eram sigura daca nu citesc ceva de King sau Martin :)) Adica, are cateva amanunte prea explicate ce mi se par foarte foarte triste.  Insa, dupa vreo 50 de pagini, intelegi de ce Condie a fost nevoita sa apeleze la acele descrieri.

Dupa ce mi-am scris recenzia, am vrut sa vad ce cred si restul cititorilor. Si am ramas un pic socata: am vazut ca 3 sferturi din recenziile facute sunt negative. Sincer nu cred ca acest roman a fost chiar asa de infiorator. Intr-adevar, a fost un pic mai slab ca precedentul, dar pot sa spun ca a meritat din plin sa il citesc. Si acum va intreb pe voi: ati citit cartea? Ce impresie v-a lasat?

In concluzia ii voi da nota 5/5 si astept cu nerabdare sa ma apuc de volumul 3.

O zi frumoasa,

Roxi

4 gânduri despre “Raspantii – Ally Condie

  1. Si eu sunt cumva uimita ca seria asta nu prea a prins la publicul de la noi. Pe de alta parte, am observat ca de multe ori, cartile care imi plac mie cel mai mult sunt exact cele care ii impresioneaza cel mai putin pe majoritatea cititorilor. Seria Uratii e inca un exemplu in acest sens. Oricum, volumele cu nr. 3 de la ambele serii mie mi s-au parut dementiale! Nici nu iti poti imagina cum astept sa fie publicate si la noi ca sa vad ce reactii vor avea cititorii.
    Oricum, ma bucur tare, tare mult ca tie iti place seria 😀 Vol. 3 il astepti sa fie tradus sau planuiesti sa il citesti in engleza?

    • Il citesc in engleza :))) Nu am rabadare pana apare la noi. Il voi cauta diseara sa il descarc si mi-l pun pe kindle. Am impresia ca il am totusi, dar nu mai stiu sigur. Vad eu. Aceeasi reactie am vazut-o si la cititorii din strainatate. Daca te uiti pe goodreads sau pe amazon, sunt foarte foarte multe recenzii negative. Sincer nu prea inteleg de ce, dar in fine. De Uratii nu m-am apucat inca. Am vazut ca este foarte discutata si aceasta serie. Sper cat mai curand sa ma apuc de ea. Dupa ce termin vol 3 din Legaminte, ma apuc de Spulbera-ma (ca tot mi-ai trimis-o) :)) si apoi poate de Divergent…Uratii..etc :)) Ma chinui de 1 luna sa termin si volumul 4 din GOT. Nu stiu de ce merge asa greu, si m-am blocat pe la pagina 400 (din 1000) :))) Trebuie sa ii dedic si lui un weekend sa il termin…

      • O fi vreo chestie legata de varsta? Poate ca majoritatea cititorilor acestor genuri sunt adolescenti si de asta unele serii prind mai bine la 18-20+ iar la cei mai mici nu au acelasi impact? Alt motiv chiar nu imi vine in minte…
        Da, da, Uratii e.. hmm… primele 2 volume sunt oarecum normale. Bine, mie mi-au placut mai mult ca alte distopii, deci nu normale in sensul de banale sau plictisitoare. Doar ca.. se mentin cat de cat in limitele normale. Dar volumul 3 e genul acela de carte ce incalca toate regulile! Si clar nu are un happy end clasic. De asta sunt atat de nerabdatoare sa fie tradus si la noi. Cred am inceput deja sa ma satur un picut de finalurile acelea impecabile si perfecte, construite dupa retete de succes, asa ca genul asta de carti care chiar te iau prin surprindere ma entuziasmeaza mult mai mult!
        Eu sunt ramasa in urma cu vreo 2 recenzii si parca ma simt vinovata sa citesc altceva pana cand nu ajung la zi. Asa ca m-am apucat de Micutele Mincinoase 11, cu toate ca nici macar nu intra in plan.. Dar asta e usurica asa si parca nu risc sa imi „dilueze” impresiile despre cartile citite anterior despre care inca nu am apucat sa scriu. E aproape ca si cum m-as uita la serial cred :)) Daca ma apucam de altceva mai.. profund sau de vreo serie noua, sigur nu mai eram in stare sa scriu recenziile alea restante, pentru ca as fi fost prea prinsa de cartea noua 😀

  2. Foarte frumoasa recenzia ta! Aceasta serie este una din preferatele mele! Cu toate ca sunt multe carti interesante devine parca mult mai greu sa pot adauga o carte/serie in topul meu :D.
    Si mie mi s-a parut ciudat ca nu a primit un feed-back pozitiv creatia lui Ally Condie. Primul volum mi-a placut mai mult ca cel de-al doilea insa nu inseamna ca nu mi-a placut Raspantii! 😀 Legaminte primise un 5+ de la mine iar Raspantii un 5/5. Sper ca ultimul volum sa ma tina lipita de pagini ca si primele doua volume(da, si eu am stat cu ochii in carti ca sa aflu ce se intampla :)) ).
    Lectura placuta in continuare!! 😀
    Eu ma bucur ca am volumul 2 si in engleza + cu autograf <3.

Lasă un răspuns

