Fata care s-a jucat cu focul – Stieg Larsson

10-cartea-lit-1Sunt in stare de soc si inca nu pot sa procesez foarte bine ceea ce tocmai am citit! Sa luam lucrurile pe rand.

Fata care s-a jucat cu focul reprezinta volumul 2 din trilogia Millennium, a lui Stieg Larsson.  Dupa actiunea nebuneasca si actele revoltatoare din primul volumul, ma gandeam ca voi avea un pic de linistite. Total gresit!! Inca din primele pagini suntem aruncati efectiv intr-o lume atroce, plina de cruzime, populata de foarte multi barbati care urasc femeile.

Actiunea romanului se concentreaza foarte mult pe Lisbeth Salander. Amprentele acesteia sunt gasite pe arma cu care au fost comise 3 crime infioratoare Persoanele ucise erau avocatul lui Lis si 2 jurnalisti importanti, ce urmau sa publice o carte cu ajutorul ziarului Millennium, cartea ce avea sa zguduie si sa demaste  traficantii de „carne vie”, persoanele ce se ocupau cu prostitutia, maltratarea femeilor si coruptie. Mikael Blomkvist este printre putinii prieteni a lui Lis, care este de parere ca aceasta este nevinovata. Oare va gasi dovezile necesare pentru a demonstra nevinovatia lui Lis, sau va afla ca aceasta este implicata in omor? Nu veti afla decat citind aceasta minunta carte.

Daca in prima parte Mikael Blomkvist facea parte din nucleul cartii, iar actiunea se invartea in jurului aici, aici totul (sau aproape totul) este focalizat pe Lisbeth. Pe parcursul romanului ies la iveala informatii cutremuratoare despre The_Girl_Who_Played_with_Fire_1600x1200trecutul ei, informatii ce iti ofera o imagine de ansamblu a vietii lui Lisbeth si te ajuta sa intelegi motivele dar si sentimentele ce au condus la formarea personalitatii ei. Multe lipsuri si informatii incerte din primul volum sunt analizate aici, iar lucrurile incep sa se imbine ca niste piese de puzzle. Sunt formate retele si legaturi stranse, ce capata un sens in tot acest vacarm.

Larsson pune in aceasta carte o doza mare de violenta, perversiune si sange. Autorul expune aceste actiuni intr-o forma bruta, fara perdea, modalitate care poate soca si sensibiliza.

Ca puncte slabe as putea adauga IAR finalul. Sa nu ma intelegeti gresit: nu spun ca nu mi-a placut, ultimele 5 pagini chiar m-au lasat cu gura cascata. Dar exista cateva elemente ce sunt fizic imposibile. Adica nu cred ca e posibil sa se intample ceea ce s-a intamplat. Dar ma voi documenta. Daca a mai citit citeva aceasta cartea spuneti-mi va rog daca voua si s-au parut verosimile ultimele 30 de pagini cred. Eu nu pot sa inteleg de nicio culoare, si nu pot sa dau spoilere. Va rog sa ma lamuriti si pe mine. E foarte frustrant.

In concluzie, voi acorda nota 5/5.

PS: am facut o recenzie de mantuiala, dar abia am terminat cartea si nu mai am rabdare inca vreo 2 zile sa mi se aseze gandurile. Trebuia sa impartasesc si cu voi cele citite!!!

semnatura roxi

8 gânduri despre “Fata care s-a jucat cu focul – Stieg Larsson

    • Bun. Am citit…si am gasit si cateva reportaje de la stirile protv…despre celalalt element fantastic pentru mine (nu impuscaturile) :))) Si se pare ca exista o sansa sa fie adevarat. Dar totusi…tot mi se pare incredibil :)) Sunt curioasa ce o sa se intample si in vol 3. Deocamdata nu ma apuc de ea ca vreau sa dorm la noapte nu sa stau pana la 5 dimineata sa citesc :))
      Daca stau acum si ma gandesc bine, sunt 3 elemente incredibile aici :)) foarte ciudat e Larsson asta . Totusi ,imi pare rau ca a murit.

Lasă un răspuns

