Festinul Ciorilor – George R.R. Martin

375551Am reusit IN SFARSIT sa termin acest volum. M-am chinuit foarte mult la el. Parca nu aveam energia necesara sa il dau gata.

Munca lui George Martin  pentru crearea acestei parti a fost colosala. A avut atat de multe personaje si povesti de imbinat, incat s-a hotarat sa imparta actiunea in doua parti. Prin urmare, acest volum se concentreaza pe evenimentele din Debarcaderul Regelui si imprejurimi, axandu-se pe personaje ca Cersei, Jaime, Brienne, Sansa, Arya; evolutia celorlalti  protagonisti si aventurile de la Zid si Dincolo de el sau din Orasele Libere fiind expuse in Dansul Dragonilor. Astfel, actiunile celor doua volume se petrec in acelasi timp, ajungand la un moment dat sa se impleteasca.

Dupa anihilarea unui personaj cu o influenta remarcabila asupra celorlati (nu vreau sa dau spoiler, nu stiu daca a terminat toata lumea Iuresul Sabiilor), prima jumatate mi s-a parut un pic plictisitoare, parca a lungit-o prea mult focalizandu-se pe acest incident. Inteleg ca avea o importanta semnificativa dar a fost preeaaaa mult. A doua jumatate insa a fost mai interesanta. Am avut parte de episoade enevante si frustrante, comploturi si conspiratii.

M-a surprins faptul ca Martin a fost mai pasnic  si nu s-a mai razbunat asa brutal pe personaje decapintandu-le sau ucigandu-le prin cele mai sadice metode. Cred ca era si cazul dupa crimele perverse si atroce din Iuresul Sabiilor. Dar, din cate am citit in Dansul Dragonilor, omul asta efectiv NU SE POATE ABTINE. Tare imi e ca pana la sfarsitul volumului urmator vor fi nimicite toate personajele :))

a9fede2a76908c5042357a7b8b81b623Sa revin acum la Festinul Ciorilor. Cersei Lannister, dupa intamplarile marcate la care a luat parte, este determinata sa guverneze Debarcaderul Regelui ca Regina Regenta si sa ii nimiceasca pe toti cei care ii stau in cale. Planurile sale vor fi date peste cap insa ce cei din „clanul” Tyrell. Stannis Baratheon isi continua ascensiunea si comploteaza impotriva Lannisterilor. Abia astept sa citesc mai multe in Dansul Dragonilor. Mi-a lipsit mult Jon Snow, care de asemenea avanseaza in „rang”. A inceput sa imi placa mai mult de Brienne, insa capitolele ei erau un pic plictisitoare. Abia spre sfarsit au inceput sa devina mai interesante si chiar le-am citit cu sufletul la gura. Am indragit devotamentul de care da dovada si sacrificiile pe care le face: prima oara fata de Renly, iar mai apoi fata de Catelyn. Jaime, oh da, Jaime. Il inteleg din ce in ce mai bine, iar pasajele dedicate lui devin tot mai emotionante si  tulburatoare. Damn you Jaime. Parca imi e mila de el si de mana lui lipsa. Capitolele dedicatei Aryei le-am iubit cel mai mult. Imi place asa de mult de ea incat as lua-o acasa :))) In aceste capitole si-a dovedit ageritatea, inteligenta si capacitatile de adaptare. In continuare isi repeta lista cu cei pe care isi doreste sa-i ucida pentru a face dreptate, si sunt convinsa ca pana la final isi va indeplini telul.   Mi-a lipsit foarte Tyron. Ohh…dar in Dansul Dragonilor voi avea din plin parte de el. Unii fani pot fi dezamagiti ca nu apare nici Daenerys si ai sai dragoni, dar intr-un fel toate actiunea a fost mult mai bine organizata in aceasta modalitate: impartind personajele in doua carti diferite.

Sunt de parere ca George R.R. Martin, alaturi de Tolkien si J.K.Rowling au facut (si fac in continuare) o treaba excelenta in categoria fantasy-ului. Opera lui George este atat de bine scrisa incat ii gasesti cu greu puncte slabe. Are o actiune foarte complexa si foarte bine pusa la punct, cu multe detalii si elemente istorice, personaje superb construite, ce evolueaza pe parcursul actiunii, si bineinteles este presarata cu elemente fantastice si mistere. Din punctul meu de vedere are toate elementele pe care le-ai dori intr-o carte: actiune, violenta, episoade emotionante, fraze amuzante si situatii frustrante. Are toate componentele necesare pentru a te face sa pierzi nopti citind-o. As putea face o pledoarie in acest sens :)) Dragilor, va sfatuiesc  SA CITITI saga Cantec de Gheata si Foc. NU veti regreta orele scurse in fata ei. Va provoc (bineinteles pe cei care nu v-ati apucat inca de ea)!!!!!351c467242ed8a9a0fb8158e211f3ca0

Nota: 5/5

PS: Mai am un pic si termin setul de semne de carte cu HARRY POTTER si voi da startul unui concurs. Ma voi chinui apoi sa fac si un set cu Game of Thrones (voi avea muuult de munca la ele). Urmeaza in curand si recenziile celorlalte carti citite in maraton!

semnatura roxi

8 gânduri despre “Festinul Ciorilor – George R.R. Martin

  1. :)) I’m still terrified! Inca nu, inca nu. O tin pe lista, vreau sa ajung la un moment dat la seria asta, dar perspectiva atator pagini si personaje inca ma sperie cred 😀 Alta explicatie nu gasesc de ce o tot aman de atata vreme si tind sa continui sa fac asta..

    • Si eu eram ingrozita la inceput! Dar sa stii ca se citeste destul de repede. La cat de multe fire narative are, si personaje, si povesti, nu are un limbaj greoi, care sa iti incetineasca lectura. Iar apoi te atasezi de personaje, si cand vezi ca Martin incepe sa le anihileze iti vine sa iti rupi parul din cap si sa arunci cartea la 1 km. In orice caz, se merita. Te tine in suspans si nu iti dai seama cand trece timpul. Daca te pui pe un volum, il termini in 2-3 zile. Sau hai o saptamana daca ai treaba sau mai citesti si altceva :-?? As vrea sa vad ce parere ai despre aceasta serie ❤

    • Daa stiiuuu.l..sunt extrem de scumpe. Eu am avut norocul sa le iau gratis, sau cel putin 3 din ele parca, cu ajutorul recenziilor pentru Nemira. Era o oferta la un moment dat. Iti ofereau un voucher de 100% reducere pentru o carte pentru recenzia unei carti aparute in ultimele 2-3 luni la editura lor. Acum iti oferta un vocuher de 60% pentru 3 carti parca.

Lasă un răspuns

