Sub aceeasi stea – John Green

imagesAm amanat destul de mult timp momentul scrierii acestei recenzii. Cred ca nu am avut dispozitia necesara pentru redactarea ei. Sub aceeasi stea este scrisa de catre John Green, autorul cartilor Looking for Alaska, Paper Towns, Let it snow. Cartea a primit anul acesta premiul Children’s Choice Book Awards.

Dupa cum era de asteptat, am citit aceasta carte in aproximativ 3 ore. Romanul este scris din punctul de vedere a lui Hazel, o adolescenta bolnava de cancer in stadiul IV. „Fortata” de catre parintii ei sa frecventeze un grup de suport, Hazel il intalneste pe August, bolnav si de el cancer osos. Romanul nu are o actiune abundenta sau plina de mistere, cu suisuri si coborasuri. El impresioneaza prin sensibilitate, emotie si clipe pline de iubire pura, care te fac fie ca vrei sau nu, sa versi cateva lacrimi. Romanul se bazeaza pe relatia care se dezvolta intre cei doi copii, boala avand un rol nimicitor. Mi-a adus aminte de Oscar si Tanti Roz, si despre faptul ca am suferit citind acea carte. Parte buna la „Sub aceeasi stea” e faptul ca mai are si replici amuzante care te mai destind si care domolesc un pic tensiunea creata.

Personajele sunt adorabile.

Hazel Grace – m-a impresionat profund acest personaj. In ciuda conditiei in care se afla, Hazel incearca sa dea tot ceea ce este mai bun si mai vesel din ea. Nici vorba de depresie. In unele momente, trebuie sa fie puternica chiar si pentru parintii ei. Hazel ne este prezentata umbland mereu cu tubul de oxigen dupa ea si furtunasele pentru nas. Este o imagine dezolanta; o imagine care iti starneste sentimente de tristete si mila. Nu ai cum sa nu ajungi sa o iubesti si indragesti.the_fault_in_our_stars__augustus_waters_by_zerochankawaii-d5ppxmd

Augustus Waters – povestea lui mi-a rupt inima in doua. Este si el bolnav de cancer (osos), stie ca in curand zilele lui se vor sfarsi, si cu toate acestea da dovada de optimism si curaj. Are un caracter puternic si o fire devotata. Mi-a placut de el de la inceputul romanului, si pana la sfarsit. MAI ALES la sfarsit. Am si un citat care il caracterizeaza: „Cancerul osos iti ia uneori un membru pentru a te verifica. Apoi, daca ii place de tine iti ia si restul”

Povestea de dragostea dintre cei doi este foarte frumos construita. Autorul a facut o treaba foarte buna cu ea: este acel gen de poveste care creste incet, incet si devine tot mai incantatoare pe masura ce inaintezi cu lectura. Este acel gen de poveste in care STII ca finalul va fi unul tragic, si ca dragostea nu va fi consumata. Si in acel moment, stai si te gandesti ca ar fi mai bine poate, sa nu mai continui lectura, traind cu  speranta ca vei ramane cu acel zambet intiparit pe fata. Insa curiozitate te roade, si continui. Ajungi in punctul critic, si simti ca esti rascolit si ravasit. Atunci iti dai seama ca autorul a  scris o carte buna. Cel putin, eu asa am simtit.

Am avut cu totul alte asteptari de la aceasta carte, asteptari mai slabe.  Am crezut ca va fi doar o alta carte trista, despre moarte si pierderi. Avem intr-adevar parte si de aceste momente, insa spre sfarsit. Sunt de parere ca autorul a vrut sa promoveze cu totul alte valori.

O recomand cu caldura!

„Nu exista pe lume decat un singur lucru mai nasol decat a fi bolnav de cancer la saisprezece ani, si anume sa fii parintele unui copil bolnav de cancer”

„Fara durere, cum am putea sti ce e bucuria?”

„Durerea era mereu acolo, tragandu-ma in interiorul meu, pretinzand sa fie simtita”

„Sunt indragostit de tine si stiu ca iubirea e doar un strigat in neant si uitarea este inevitabila si ca suntem cu totii condamnati si ca va veni o zi cand toata munca noastra se va fi prefacut in pulbere si stiu ca soarele va inghiti unicul pamant pe care-l vom avea vreodata si sunt indragostit de tine”

Nota: 5/5

Date despre carte:

  • Titlul in romana: Sub aceeasi stea
  • Titlul original: The Fault in Our Starssemnatura roxi
  • Editura: Trei
  • An Aparitie: 2013
  • Nr. pagini: 312
  • Unde o puteti gasi: Libris 
9 gânduri despre “Sub aceeasi stea – John Green

  1. Mi s-a facut pielea de gaina la citate. Abia am primit si eu cartea, in vreo 2 saptamani maxim cred ca ajung la ea. Dar parca mi-e si frica de povestile astea despre care stiu de la inceput ca vor fi atat de triste..

    • E foarte draguta! Nu ma asteptam! In ultima perioada cartilea astea mult laudata nu m-au entuziasmat. Ma asteptam la acelasi lucru si de la Sub aceeasi stea. Insa merita citita. Intr-adevar, are citate superbe. Ai de unde alege :)) Abia astept sa iti citesc recenzia!

  2. O carte care are un final previzibil si cu toate acestea reuseste sa atinga corzile sensibile ale sufletului nostru este cu siguranta o lectura excelenta. De la tine stiam si eu de Oscar si tanti Roz pe care nu am apucat inca sa o citesc desi o am in format ebook prefer sa o citesc in format tiparit si sa mi-o cumpar, insa chiar am spus-o pe un alt blog ca aceasta carte, subiectul ei mai precis, imi aminteste de Oscar si tanti roz. Am castigat cartea Sub aceeasi stea si E usor sa te iubesc, siastept sa imi ajunga sa ma delectez cu ele. Sigur nu ma vor dezamagii.

    • Oscar si tanti Roz am citit-o pe laptop. E foarte micuta si se termina repede. Sub aceeasi stea m-a impresionat placut! Ma bucur ca mi-am cumparat-o. Eu nu am E usor sa te iubesc, dar am inteles ca si aceasta este superba! 😀 Spor la citit!

  3. Am auzit multe lucruri bune despre cartea asta, și o am și eu, dar o tot evit pentru că știu că e foarte tristă. Sper totuși să reușesc să mă conving să o citesc cât de curând, sunt destul de curioasă în legătură cu ea.
    Citatele mi se par triste, dar totuși frumoase. 🙂

    • Este foarte frumoasa cartea. Iar parte intr-adevar trista si sfasietoare, vine abia sper sfarsit. Pana atunci vei avea parte de citate frumoasa si sensibile, dar si de momente amuzante. Nu mai ezita sa o citesti!

  4. Frumoasa carte. Am citit-o destul de repede si, spre surprinderea mea, m-a miscat profund. Are o actiune destul de simpla, dar care impresioneaza prin personaje si trairile lor. Recomand tuturor!

Lasă un răspuns

