Recenzie: Regatul umbrelor (The Grisha #1) – Leigh Bardugo

2594_0cbcf97cAu fost multe discuţii asupra acestei cărţi: unii cititori afirmau că este originală, alţii că este clişeică; unii spuneau că are personaje minunate, alţii că sunt construite pe aceleaşi criterii ale genului YA. Nu obişnuiesc să citesc prea multe recenzii înainte de a începe un volum, dar în cazul acesta era inevitabil să nu dau peste ele. Totuşi, au avut un lucru bun: mi-au stârnit interesul. Mă bucur din tot sufletul că nu am dat peste acele „minunăţii” pline de spoilere.

Am ajuns la partea în care ar trebui să vă spun cât de mult am adorat această carte, în ciuda tuturor aşa-ziselor aspecte clişeice. Şi este foarte greu. De ce? Pentru că îmi e frică să nu vă dezvălui prea mult, pentră că vreau să descoperiţi singuri tărâmul Ravka, localnicii şi monştrii care îl populează. De asemenea, vreau să vă faceţi singuri o părere despre Alina şi să nu o clasificaţi din start drept orfana neîndemânatică care are drep scop salvarea lumii, vreau să îl cunoaşteţi pe Întunecat şi să surprindeţi istoria din spatele faptelor sale, să descoperiţi ce îl face vulnerabil şi ce îl întăreşte.

Sunt foarte multe lucruri cu care cititorii trebuie să se familiarizeze la început, dar, incursiunea în această lume este fantastică. Povestea se desfăşoară pe tărâmul Ravka, despărţit în două părţi de Falia Umbrei, o zonă misterioasă şi întunecată, populată de adevărate monstruozităţi din ale căror gheare foarte puţine persoane au scăpat. Ravka este condusă de o elită denumită Grisha, aka oameni cu diverse puteri.

Alina şi Mal. Da, da, da …ştiu ce urmează să spuneţi. Doi buni prieteni, orfani, care au trecut prin multe greutăţi, ajung să facă sacrificiul final şi să salveze tărâmul de toate relele. Nimic mai fals. Poveste celor doi, este aşa de bine inchegată încât nu poţi să îţi dai seama de evenimentele ce urmează să se întâmple, chiar dacă, romanul este povestit din punctul de vedere al Alinei.  Mi-a plăcut de ea încă din primele pagini citite. Nu este foarte smiorcăită,  nici foarte încântătoare, însă are acel ceva care o face să se potrivească ca o mănuşă în rolul atribuit. Face greşeli, dar învaţă repede; ia decizii pripite, dar reuşeşte să facă faţă consecinţelor.tumblr_msf1lkn7kv1qaklt9o1_500

Întunecatul este personajul badass din volum. Te cucereşte şi te dezgustă în acelaşi timp, îţi crează sentimente de ură şi repulsie, iar pe cealaltă parte te face să îi plângi de milă şi să îți dorești să îl mângâi frumos pe cap. Asta numesc eu talent. Capacitatea autorului de a-ţi transmite sentimente ambivalente faţă de acelaşi personaj. Leigh Bardugo a făcut o treabă excelentă!

Despre acțiune în sine, nu vreau să vă dau prea multe detalii. După cum spune și descrierea de pe spatele coperții : „Falia Umbrei, un ținut învăluit în beznă, […] disruge treptat Ravka, o națiune altădată măreață. Alina […] descoperă că posedă o putere unică, ce o face să pătrundă în lumea elitei magice a regatului – Grisha. Ar putea ea să destrame vraja demonică a Faliei Umbrei, eliberându-și țara? „

Adunând toate aceste elemente, rezultă un roman cu o intrigă complicată şi întunecată, presărată cu elemente romantice (dar care nu sunt destul de accentuate pentru a acapara alte aspecte importante ale acţiunii), cu protagonişti  de care te îndrăgosteşti instantaneu, şi cu un tărâm mistic, populat cu cele mai bizare vietăţi. Aceast amestec de fantezie, acţiune, dragoste fac din Regatul Umbrelor un must-read. Îl recomand tuturor persoanelor, de la mic la mare.

Cu siguranţă voi pune mâna şi pe restul volumelor din această trilogie. Volumul 2  a apărut deja, iar data apariţiei volumului 3 este 17.06.2014 (conform Goodreads). Şi încă ceva: TREBUIE să mă credeţi pe cuvânt când vă spun că această carte este MINUNATĂ!!!

Lectură plăcută!

Mulțumesc Editurii Trei pentru ocazia oferită de a citi și recenza această carte!

Date despre carte:

• Titlul în română: Regatul umbrelor
  • Titlul original: Shadow and Bone
  • Traducere de: Laurențiu Dulman
  • Editura: Trei
  • An Aparitie: 2013
  • Nr. pagini: 344
  • Unde o puteti gasi: Editura Trei

Btw, asta a fost reacţia mea după ce am terminat cartea:

WoT ending drawing

tumblr_m5zss5fqEO1qbnoh8o1_500

10 gânduri despre “Recenzie: Regatul umbrelor (The Grisha #1) – Leigh Bardugo

1. 😀 In sfarsiiiit! De cand asteptam recenzia! Ma bucur tare mult ca ti-a placut! Stii de povestioarele satelit, nu? Trebuie sa le citim pe 3 dintre ele inainte sa punem labutele pe volumul 2 😀

• Daaaa, am reusit in sfarsit sa o scriu. Maine sper sa fac si recenzia la Chemare Cucului. Stiu povestioarele, trebuie sa le citesc. Tareeeee sunt curioasa. Si de la volumul 2 si de vol 3! Abia astept sa apara!