Recenzie – Regatul furtunilor (The Grisha #2) – Leigh Bardugo

grisha 2Cu toate ca abia am asteptat sa citesc acest volum, am ajuns la el la aproape 1 an distanta fata de terminarea primului volumul – Regatul umbrelor. Nu mai stiam exact actiunea cu toate detaliile, personajele sau punctele critice, dar acest lucru nu a fost un impediment. Incepand volumul II mi-am amintit rapid de evenimentele petrecute si de aspectele care m-au facut sa indragesc aceasta trilogie. Mi-am reamintit de ce imi place de Alina, de ordinul Grisha si chiar de Intunecatul.

Continuand cu o serie noua de aventuri, peripetii, momente tensionate, creaturi fantastice, Regatul furtunilor reuseste sa aduca elemente surprinze atunci cand ai fi crezut ca acest lucru este imposibil. Este greu de spus cu exactitate ce simti atunci cand citesti si experimentezi volumele lui Leigh Bardugo: vor exista momente in care vei suspina sau rasufla usurat, in care vei rosi si zambi si bineinteles acele momente in care vei simti ca inima ti s-a oprit in loc si nu vei stii cum sa reactionezi, insa acest lucru este greu de redat in cuvinte. Pentru a simti toate aceste emotii trebuie sa parcurgi fiecare pagina  si sa savurezi intensitatea starilor transmise.

Daca au existat greseli sau puncte slabe in acest volum, eu n-am putut sa le identific. Pe tot parcursul lecturii am fost captivata de taramul magic care se etala in fata mea, de creaturile care il populau, de puterea personajelor si de intamplarile prin care treceau. Si chiar daca este pregnanta ideea unui mare razboi in desfasurare, Leigh Bardugo nu a acaparat intregul volum cu acest lucru. Autoarea pune in lumina personalitatea Alinei, accentuand schimbarile prin care trece, evolutia si consecintele pe care le au deciziile ei asupra persoanelor dragi  si a locuitorilor Ravkai.

O surpriza placuta a fost Sturmhond. Daca in primul volum personajul badass a fost Intunecatul, pe care l-am indragit pentru misterele care il inconjurau, in acest volum lucrurile se schimba si preferatul meu devine Sturmhond – corsarul. Nu o sa va dezvalui adevarata lui identitate, dar cu siguranta il veti adora. Este un personaj complex, arogant, seducator, manipulant, cu intentii ascunse si greu de ghicit. Replicile sale te binedispun si iti aduc un zambet pe buze, iar momentele in care acesta il necajeste pe Mal sunt un deliciu. Cred ca Sturmhond este gura de aer proaspat al acestui volum, artificiul pe care Leigh Bardugo l-a folosit pentru a-si tine cititorii aproape.

A existat insa si un personaj care mi-a scos fire albe si anume: MAL. Cat l-am urat. Este incapatanat, egoist, posesiv si face lucrurile exact pe dos. Inca de la inceput nu am fost o fana a relatiei lui cu Alina si nici pana in prezent nu am simtit acea conexiune de „dragoste nemuritoare” dintre cei doi.

Finalul a fost neasteptat. Se intampla asa multe lucruri in ultimele 30 de pagini incat nu ai timp nici sa respiri. Trebuie sa cititi cartea; macar pentru STURMHOND! ^_^

VESTE BUNA!! Din martie la Editura Trei va aparea: RUIN AND RISING de Leigh Bardugo, ultimul volum al trilogiei Grisha.

grisha 3