Recenzie: Copilul zanelor – Philippa Gregory

copilul-zanelor-ordinul-dragonului-vol-1_1_fullsizeAm primit “Copilul zanelor“  pentru recenzie de la librăria online Libris. Vreau să le mulţumesc şi să vă reamintesc de colecţiile de cărţi online  în română, cărţi în engleză, toate disponibile pe site. Această carte o veţi găsi la preţul de numai 26.55 ron şi transport gratuit prin curier rapid doar în această librărie online.

De Philippa Gregory am tot auzit, dar nu am avut ocazia pana acum sa citesc vreun volum de-al ei. Am ales Copilul Zanelor deoarece intotdeauna am fost atrasa de istoriile secrete, de templieri, de perioada medievala, de superstiile si povestile care circulau pe atunci.

In acest volum suntem trimisi in anul 1453, in perioada inchizitiei. In aceasta perioada intunecata, inchizitia reprezenta instanta judecatoareasca instituita de biserica si avea ca scop depistarea si reprimarea ereziei. Odata cu Caderea Constantinopolului, crestinii asteptau sfarsitul lumii. Aparitia a tot felul de fenomene ciudate pe cuprinsul Europei, demonstrau faptul ca oamenii se temeau si superstiile erau in floare. Cum le era greu sa gaseasca explicatii pentru diverse boli, eclipse sau tunete, crestinii dadeau vina pe vrajitoare si varcolaci si le considerau semne prevestitoare sfarsitului.

Un rol important in acest volum il joaca Luca Vero. Datorita incusintei si a harului neobisnuit pe care-l poseda, acesta este recrutat de catre Ordinalul Dragonului si trimis in misiunea de a cerceta misterele, ereziile si pacatele, de a le gasi o explicatie si de-a le infrange. Scopul sau este de a afla ce spun omenii, temerile si cauzele supararii lor si mai presus de orice, care dintre aceste semne sunt adevarate si care sunt false, „care sunt lucrarea lui Dumnezeu si care sunt lucrarea diavolului„.

Aflat in prima sa misiune, Luca este trimis la o manastire de calugarite care se plang de prezenta diavolului printre ele. Pus fata in fata cu cele mai neobisnuite si sinistre fenomene, Luca se vede nevoit sa apeleze la toate resursele psihice, dar si fizice pentru a afla adevarul. Aici o va intalni pe Isolda, abatesa  manastirii, iar evenimentele vor lua o turnura neasteptata.

Actiunea nu are un rimt foarte alert, dar plotul este schimbat de-a lungul romanului, alternand intre momente care mai de care mai tensionate. Numeroasele mistere care apar pe parcurs sunt criptice, iti starnesc curiozitatea si sunt foarte bine dezvoltate.

inside-changeling

Chiar daca evenimentele au loc intr-o manastire, sa nu va asteptati ca personajele sa fie sfinte. Majoritatea sunt urate, nocive, dar cu o poveste construita indeajuns de solid pentru a le face credibile. Cel mai mult mi-a placut de Ishraq. Aceasta intruchipeaza femeia puternica, cu credinte adanci, care nu tine cont de parerile altora, greu de cucerit, independenta si inteligenta, care actioneaza conform unui plan bine stabilit si care in conditii dificile poate fi fatala.

Chiar daca nu este o carte perfecta, Copilul Zanelor are multe de oferit. De la intriga misterioasa, pana la constructia unei atmosfere medievale care m-a fermecat, romanul YA de debut al Philippei Gregory este foarte diferit de celelalte din aceeasi categorie. Cititorii vor fi incantati de poveste, de personaje, dorindu-si sa citeasca mai mult.

MULȚUMESC LIBRĂRIEI ONLINE LIBRIS PENTRU OCAZIA OFERITĂ DE A CITI ȘI RECENZA ACEASTĂ CARTE!

2 gânduri despre “Recenzie: Copilul zanelor – Philippa Gregory

1. Si eu la fel. Dar probabil celelalte carti vor fi mai bune! Acestei carti ii lipseste ceva. Primesti actiune, actiune, actiune care nu duce insa la un BOOOM . 😦 Totusi, nu poti sa o lasi din mana :))