Recenzie: Mila 2.0 – Debra Driza

Dupa cum va spuneam intr-o postare anterioara, blogul a primit o noua sponsorizare din partea editurii Nemira. Acest lucru ma bucura extraordinar de mult si mor de incantare ca voi avea sansa sa citesc carti bune. Prima pe lista este Mila 2.0, volum aparut in colectia Young Adult.

Auzisem in treacat de ea, nu citisem niciun sinopsis, nu aveam nici cea mai mica idee la ce sa ma astept. Ma fascina totusi coperta. Primele 40-50 de pagini m-au indus in eroare. Eram sigura ca acest volum intruneste toate caracteristicile unui YA clasic: fata draguta se muta intr-un oras micut, ajunge la un liceu in care elevii sunt impartiti in bisericute, intalneste baiatul frumusel si misterios, se indragostesc, trec printr-o serie de peripetii si traiesc fericiti pana la adanci batraneti. Ce m-am inselat!!! Asemanarile se opresc la faptul ca Mila il intalneste pe Hunter. Atat! Ceea ce urmeaza este un roller coaster de evenimente, situatii neprevazute si o fuga nebuna spre necunoscut. Avem parte de actiune permanenta si in continua schimbare. Chiar daca uneori banuiesti ce urmeaza, un element sau altul reuseste sa te ia prin surprindere si acest lucru iti creeaza o stare de satisfactie literara.

Mila este aparent o adolescenta introverta: are temeri, sufera enorm deoarece si-a pierdut tatal intr-un incediu si incearca sa treaca peste acest incident inchizandu-se in sine sau relaxandu-se prin calarit. Nu are foarte multi prieteni la liceu si nu iese cu nimic in evidenta. Toata aceasta stare de normalitate se destrama atunci cand Mila are un accident de masina si afla ca este mai mult decat o adolescenta obisnuita. Din acel moment incep sa-i apara cu regularitate flashback-uri din trecutul sau, amintiri si lucruri ciudate pe care nu ar fi trebuit sa le descopere. Aceasta este clipa in care Mila se schimba, personajul ei evolueaza si povestea ia o noua turnura. Vom trece de la extaz la agonie si de la agonie la extaz. Cu toate aceste alternante autoarea a reusit sa creeze o protagonista care insumeaza toate trasaturile verosimile pe care le atribuim unei persoane: actioneaza din implus, se enerveaza, plange, sufera, reactioneaza la problemele care o inconjoara si incearca sa nu intre in prea multe belele.

Despre Hunter nu ni se dau prea multe detalii. Este un personaj misterios,  despre care am anumite banuieli. Cu siguranta rolul sau in aceasta poveste este unul mult mai important decat a lasat autoarea sa se observe. Astept cu nerabdare sa vad cum evolueaza si incotro se indreapta actiunea.

Mila 2.0 ne prezinta o intriga originala care se detaseaza semnificativ de celelalte carti din genul Young Adult. Avem autenticitate, actiune cat cuprinde, idei excentrice si neconformiste, proiecte militare si un strop de emotie si romantism pentru a intregi tabloul.

Multumesc editurii Nemira pentru ocazia oferita de a citi si recenza acest volum!

Un gând despre “Recenzie: Mila 2.0 – Debra Driza